måndag 29 april 2013

Lila flytningar och inåtväxande stortå?

I dag har jag varit alldeles pms:ig. Men jag ser det inte längre som ett graviditetstecken utan ser det snarare som att allt är i sin ordning innan blödan behagar dyka upp nästa gång. Jag slutade med p-piller december 2011. Troligen är det så att det jag i början efter att jag slutat såg som graviditetstecken, bara kommer från att jag lade av med p-pillren efter att ha ätit det i flera år och att kroppen därför känns väldigt annorlunda mot vad jag varit van vid.

Graviditetstecken och symptom innan mens är då förresten på tok för lika varandra. Det borde införas större, tydligare skillnader. Kom igen, vi lever år 2013, det borde inte vara så svårt. Vad sägs om lila flytningar eller inåtväxande stortå i något av fallen?

Fast det är klart, det kan vara lätt att ta fel ändå. En period var jag säker på att jag hade fått diabetes. Jag besökte läkaren och allt efter att ha googlat på grön urin, jag är en symptom-googlare, och såg ingen annan förklaring. Men det skulle visa sig att jag inte alls hade diabetes och den där gröna urinen kom jag på långt senare, berodde på vår nya toalettrengöring som satt fast i toalettstolen och färgade vattnet i porslinsskålen, just det, grönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina