tisdag 2 april 2013

Nattgrubblerier del I och en liten presentation










"Och så vill jag smyga upp 
för att vattna blommorna, 
bara utifall att..."


Ibland, egentligen ofta, ligger jag och funderar över varför inte storken hittar till oss. 

Kan det vara så enkelt att storken tycker om blommor väldigt, väldigt mycket och tänker ”Aldrig i livet att det där paret ska få ett barn. De kan inte ens ta hand om sin pelargon. Inte en chans att jag flyger ner i deras skorsten.

Och så vill jag smyga upp för att vattna blommorna, bara utifall att.

Men jag förstår förstås att det inte har med det att göra. Att det beror på något annat. 
Vi vet bara inte vad ännu och kanske aldrig kommer att få något svar.

Jag heter Lina och startade den här bloggen för att jag vet att jag och min make inte är ensamma om det vi går igenom, även om det ibland kan kännas som det. Jag skriver här dels för egen del, att få tankarna att ta vägen någonstans, dels för din skull, du som hittat hit, för att vi kanske kan känna oss mindre ensamma tillsammans.

Välkommen!    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina