tisdag 9 april 2013

Tant röd och en till mamma














"Tant röd höll sig inte borta 
den här månaden heller..."



Näpp, bebisverkstaden har inte producerat. Typiskt. Tant röd höll sig inte borta den här månaden heller. Igår pratade jag med mamma och jag tror det var första gången jag kände mig likgiltig när hon berättade att en gammal barndomsvän, som jag inte träffat på säkert 15 år, blivit mamma. Men motsägelsefullt nog, med tanke på likgiltigheten, kände jag att det var information jag helt klart hade velat vara utan. Jag vill inte veta. Så har jag inte känt tidigare, vad jag kan minnas. Förr reagerade jag med glädje.

Oh, no. Am I turning bitter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina