onsdag 3 april 2013

Tre länkar om längtan

Jag har försökt hitta teve- och radioprogram om ofrivillig barnlöshet, men jag har inte hittat särskilt mycket. Det här programmet kände jag igen mig väldigt mycket i. Jag nickade igenkännande åt episoden om undervisningen i skolan. Vi får lära oss att vi ska vara försiktiga för att vi kan bli med barn bara vi ens tänker på sex, ungefär. 

Det är förstås mycket bra att skolan informerar tydligt om säker sex. Men skulle det skada att skolan informerade om hur svårt det är för en del par att få barn? Mycket av det jag läser in mig på nu, har jag aldrig blivit informerad om i skolan. Nej, då snackades det bara om kondomer, p-piller, p-stavar, könssjukdomar, tonårsgraviditeter och spiraler. Men samtalet om den ofrivilliga barnlösheten, det lyste med sin frånvaro.

Dagens Nyheter skriver så träffande om ofrivillig barnlöshet i reportaget Portade från bebisklubben: "Berättar man om sina svårigheter att bli med barn kan man få reaktioner som man inte riktigt väntat sig. Själv har jag fått välmenande tips om allt ifrån att ”börja äta vegetariskt” till att ”börja meditera”. Några har nyfiket undrat om kopplingen mellan endometrios och att gå ut och festa ofta. Vad kan det bero på, är det något du har gjort? Vad svarar man på sådant?" Källa: DN.se
Been there, fått det välmenande tipset zoonterapi. Jag tror att vi har större chans med missionären, faktiskt.

När du behöver få skratta igenkännande åt det du går igenom, så är denna blogg väldigt rolig.
Citat ur bloggen: "You’ve peed on your hand before. Several times. It’s not your fault. You’ve peed on many, many, many pee sticks. You’ve also touched your ovulation fluid. It’s not a proud moment."
Källa: 999reasonstolaugh.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina