tisdag 21 maj 2013

Romantiken

Ibland är det så lätt för mig och min make att glömma bort romantiken när vi är mitt uppe i bebisverkstaden. Inte minst för mig blir det ibland en låsning. Det där (sjuuukt) sköna och roliga med sex faller liksom bort. Det kan vara svårt att koppla bort det där autonoma som kommer med att försöka få barn och det stör mig något så fruktansvärt.

Jag kan inte helt sluta hålla koll på min menscykel. Men jag har i alla fall slutat att använda appen där jag tidigare fyllde i olika symptom (ömma bröst, kramper, humör etc) och huruvida vi hade haft sex eller inte. Den visade framför allt när ägglossningen och mensen var beräknad. How romantic.

Det är så fånigt att ens behöva påminna sig själv, och varandra, om det. Men ibland måste man stanna upp och säga till varandra att man behöver ha det lite extra romantiskt eller spännande. När min make åkte bort i fredags hade han lämnat ett kärleksbrev till mig på huvudkudden. Jag gick som på moln och längtade efter honom hela helgen. Smäller högre än alla appar i världen ;)

1 kommentar:

  1. Åh, den där appen känner jag igen. Alla detaljer om symptom och kartläggning av sexlivet. Inte romantiskt alls!

    Jag kan inte påstå att sexlusten är så där värst stor just nu, men visst händer det att vi får till romantiken ibland. Nu börjar det ändå kännas lite lättare, när det inte bara är hundraprocentigt fokus på bebisverkstad. Man behöver verkligen annat att tänka på!

    SvaraRadera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina