lördag 18 maj 2013

Stay positive

I kväll blir det ett eller två glas rosé framför eurovisionsschlagern tillsammans med en vän. För att jag kan. Man får stay positive even though the tests are negative, så att säga. Men apropå test, så är det väldigt länge sedan jag gjorde ett nu och det känns mycket bra måste jag säga.  De där testen, det känns ju inte bra efteråt. Som en nagel i ögat. Ägglossningstest var det också länge sedan jag genomförde något.

Den här vändan vet jag ändå att jag inte är på tjocken, av naturliga orsaker. Att få till det när vi har krävande heltidsjobb/till-och-från-inneboende/gäster/vardagsbestyr är inte alla gånger det lättaste. Lusten ska komma som på beställning och så är det den där bebisverkstadsfeelingen som är "lite" avtändande ibland. Dessutom råkar den fina maken vara bortrest just nu, när gäster och inneboende håller sig borta och en annan är ledig. Det var det där med flyt. Men närmast: ljummen sommarkväll, schlager, tjejskvaller och svalkande rosé. Tänka positivt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina