onsdag 26 juni 2013

Semestersex

Jag har ju slutat hålla stenkoll på min ägglossning, men med tiden har man blivit lite av en expert att veta hur hur läget är genom att snegla på flytningarna, man blir så fräsch av att desperat försöka bli gravid, och om jag får sia fritt så tror jag att vi missade ägglossningen denna vända.

Vi verkar inte riktigt höra till den kategori som blir gravid under semestern för jag förstår inte riktigt hur vi ska hinna ligga (mycket) med varandra. Snart har halva semestern gått och vi har flängt fram och tillbaka mellan släktingar, så har vi haft besök och nu har jag råkat ut för nackspärr. Osexig semester än så länge, alltså.

3 kommentarer:

  1. Det är svårt att släppa det där med ägglossningen! Ännu svårare är det när man har sådana starka känningar av den, omöjligt att missa. Det blir så påtagligt varje gång, jaha ja, där gick ett ägg till om miste.

    Hoppas ni får till lite semestersex ändå, vare sig det är ägglossning eller inte. Bara för att det är mysigt! :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är svårt med ÄL. Jag slutade med preventivmedel i april förra året och hade bara mens två gånger innan jag uppsökte gyn i feb. Nu är jag på andra kuren pergotime, första kuren hade jag en 47dagars cykel och fick mens 24/6 och sen har inget Hänt. Jag har fortfarande inte känt av någon ÄL och nu har det gått 44 dagar :(. Väldigt lång väntan mellan gångerna. Kram och lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, så jobbigt för er Anonym.
      En annan får ägglossning, men det verkar hjälpa föga ändå.
      Hoppas att din ägglossning kommit igång/kommer igång snart.
      Jag håller tummarna för er!
      Kram

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina