söndag 28 juli 2013

När minus var en lättnad

Jag köpte ett graviditetstest i dag, det var länge sedan sist. Men jag kan inte förmå mig att ta testet. Det är runt dag 28, men ibland dröjer det någon dag innan mensen kommer. Jag har haft värk och alla de där vanliga symptomen. Men jag vet inte, det var något som sa mig i dag att ett test vore bra att ha utifall att. Men som sagt. Jag slet upp förpackningen, så långt kom jag. Sedan tog det stopp. Jag blir ju så ledsen varje gång det visar negativt. Så jag väntar hellre några dagar. Men jag är ju så nyfiken och vill ju.. kanske... inte... Varför är jag så rädd? It's just a stupid test.

Det påminner om när man var ung och haft oskyddat sex fast tvärtom. När jag var yngre oroade jag mig hela tiden för plus på stickan och fick det aldrig. Nu när jag är äldre oroar jag mig hela tiden för att det inte ska vara ett plus på stickan. Åh, vilken lycka det skulle vara att få hålla i ett positivt graviditetstest. Jag undrar hur det känns?

6 kommentarer:

  1. Ja, tänk vad man gått runt och inbillat sig hur lätt det var att bli gravid! Och så fel man hade...

    Nu när jag vet mer ingående om hur allt fungerar känns det snarare som ett mirakel att någon ens blir gravid...

    Tråkigt med negativt test, det svider alltid till att få beskedet sådär svart på vitt.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, allt ska verkligen klaffa! Och ibland spelar inte ens det någon roll. Alltid trist med negativt test och så blödan på det, som om inte minus vore nog. Kroppen pekar finger åt en eller nåt. Nåväl! Bara att ta sig igenom det. Inte mycket mer man kan göra.

      Kram

      Radera
  2. Du slår huvudet på spiken! Precis så är det och har varit för mig. Ler när jag läser. Hur många negativa test har jag inte gjort? Massor! Har dock haft lyckan att få se ett plus som inte slutade lyckligt... Men jag vet precis hur det är. Ett plus på nästan 10 års försök...

    SvaraRadera
  3. Hej Jenny!
    Ja, när det väl kommit ett plus, så börjar ju en annan läskig resa.
    Beklagar att det inte gick vägen för er när ni väl fick ett efterlängtat plus.

    SvaraRadera
  4. Tack för en hemskt bra blogg! Har precis hittat hit och du sätter verkligen ord på det där som jag också känner, tänker, funderar och grubblar på...Måste läsa vidare nu, tack igen så länge!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du hittat hit, Therese!
      Och tack för alla fina ord :)
      / Lina

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina