måndag 29 juli 2013

Varningstexter

Jag har lite svårt att ta till mig det än så länge . Men jag vet att det finns något komiskt i att först gråta och vara okonktaktbar en hel kväll över ett negativt test (ja, jag tog det i alla fall för det är ju "bara ett test") sedan komma på att koppla av genom att läsa en bok... som verkar rätt bra för att sedan få sina farhågor besannade 19 sidor in i boken. Ja. En av de jävla huvudpersonerna är gravid. Jag trodde en deckare var ett säkert kort. Så naivt av mig.

Sådana böcker borde säljas med en varningstext: "Vi vill varna känsliga icke-preggos då boken kan innehålla graviditeter."

Men sådana varningar finns ju inte. Så nu varnar jag er andra ofrivilligt barnlösa där ute i stället. Solstorm av Åsa Larsson verkar vara en bra spänningsroman. Men jag varnar er för att påbörja den samma kväll som ni genomfört ett negativt graviditetstest. Icke att rekommendera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina