måndag 11 november 2013

13 möjliga sätt att bli gravid på?

Få saker får mig att känna mig så osexig som ett stort munsår. Det är inte en millimeterliten sårskorpa, som kan förväxlas med ett litet födelsemärke eller blåbärsrester. Nädå, en massa blåsor kliar, svider och täcker halva överläppen. Come to mama.

Nu har det gått ganska precis 23 månader sedan jag slutade med p-piller. I dag på väg hem från jobbet började jag tänka på en lista över vad jag skulle kunna tänka mig att göra för att lyckas bli med barn inom 24 månader. Kommer du på något helt vansinnigt, utanför din bekväma zon, som du skulle sträcka dig till att göra för att bli med barn fortare?

Här är min lista över 13 saker jag skulle överväga att göra
om det kunde hjälpa mig att bli med barn inom två år:
  • Ha feta munsår i två månader varje år.
  • Gå i kyrkan varje söndag. I resten av mitt liv.
  • Ha sex offentligt (med min make, förstås).
  • Uppfinna en tidsmaskin.
  • Sätta mig mitt inne på H&M:s golv och bajsa.
  • Läsa alla böcker skrivna av Björn Ranelid
  • Äta 28 skalbaggar och 17 maskar.
  • Ha på mig mina kläder ut och in under ett års tid.
  • Sova i sopor en månad i streck.
  • Elda upp 100 000 kronor.
  • Bli pruttad i ansiktet. Tusen gånger. Okej, hundra i alla fall.
  • Se alla avsnitt av såpan Glamour. Tre gånger om.
  • Sluta använda internet och sociala medier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina