fredag 10 januari 2014

Röda dagar

Röda dagarna må vara slut i almanackan. Men här hemma har de bara börjat. Trist att mensen smög sig på igår. Jag hade lite hopp, för den var någon dag sen.

Just nu går jag mest som på nålar här hemma och väntar på att de ska höra av sig från landstinget. Vad visade provet? När får vi komma tillbaka?

Men ännu är brevlådan tom. Jag antar att det är alla röda dagar som ställer till det, för jag kan inte minnas att det tog så här lång tid att få svar förra gången. Eller, fyra veckor kanske inte är så lång tid. Det kanske bara känns så. Vi borde i alla fall få en kallelse när som helst, helst igår, tänker jag.

3 kommentarer:

  1. Ring och påminn ( tjata hål i huvudet) , det gjorde jag, massor av gånger. Jag skämdes inte ens tillslut :-)
    Jag vet hur det känns och jag vet hur man mår. Ge inte upp.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe. Brevet kom i lådan under tiden vi var bortresta och nu har jag fått en läkartid över telefon (efter att ha ringt ett nummer som jag googlade upp! Varför får man inte nummer eller telefontid redan i brevet?)

      Kram!

      Radera
    2. Ok, nu hittade jag ett nummer längst upp i hörnet tillsammans med adressen och "loggan" ... Men liksom inte i anslutning till beskedet så att säga. Typ "ring det här numret om du har frågor".

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina