tisdag 1 april 2014

Dag 30 - en plåga

Just nu känns det lite sådär. Det är som att Moder natur jäklas en massa med mig. Jag har ännu inte fått något som liknar mens, trots att det är dag 30 och den brukar inledas dag 28. Jag känner mig inte gravid (hur det nu känns) och jag har testat mig både i dag och igår. Men inte positivt. Annars brukar ju ett negativt test kunna göra att den kickar igång. Nåväl, inte så mycket att grubbla över. Men visst är det någon slags tortyr för huvudet att bara gå och vänta på de där första bloddropparna. En förkylning verkar vara på intåg, kanske det som skjuter upp den lilla cykeln.

Uppdatering: Se där, man behöver bara skriva av sig om det så sköter Moder natur resten. Att dröja med mensen till  dag 30, på första aprils eftermiddag, måste väl ändå vara Moder naturs sätt att säga "April, april din dumma sill ..." Eller på ren svenska: "Screw you!"

Positivt är att åtminstone vi nu är inne i samma månad som vi ska få besöka IVF-kliniken för första gången!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina