fredag 23 maj 2014

Möjligheternas låda


Som vi väntar på att få användning för grejerna i denna prickiga låda. Häri ligger sprutor, recept, informationsblad, telefonnummer till IVF-kliniken. Just nu är det som i dvala. Men om mindre än två veckor ska jag lyfta luren för ett sista samtal innan vi börjar med nässprejen i juli.

Det går verkligen upp och ner för mig. Ena dagen känner jag att allt, precis allt, är bra och att jag har allt tålamod i världen. Nästa dag är det nästan precis tvärtom. Ibland kan jag inte sätta fingret på det förrän dagen efter. Varför mådde jag egentligen så dåligt igår kväll även fast jag vill må bra? Nästan alltid kan jag misstänka att det har med barnlösheten att göra.

För några dagar sedan var det en sådan dag. Nej, jag kände mig bara upprymd när jag handlade, och postade, presenter till en nykläckt bebis. Det var inte det. Först dagen efter kunde jag spåra roten till knuten i magen. Jag hade träffat två lillgamla lintotts-tjejer, inte helt olika en liten Lina, och det var den där längtan som hade spökat. Att få springa med våra barn i den där lekparken.

När jag berättade för mannen om fröet till ledsamheten var han så bra på att sätta ord på det. Han sa att det är lätt att få bilder, men att vi kommer få allt det där också. Att hans bild, som jag ju vet, är från fotbollsplanen. Och så det klokaste: Att det nog är viktigt att ha de där bilderna.

Ja, som vi väntar på att få användning för grejerna i den där prickiga lådan.  

3 kommentarer:

  1. Jag känner så väl igen mig i det!
    Många kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Så det börjar dra ihop sig för er mig ivf-start? Härligt! Själva har vi kämpat på under hela året och hunnit med fyra vändor till Danmark och lika många misslyckade inseminationsförsök. Nu gör vi ett försök till själva innan vi väntar på att komma fram i kön i Sverige, vilket bör bli efter sommaren.

    Vi kommer att testa ivf i Riga, och jag började faktiskt nedregleringen förra måndagen. Istället för nässpray tog jag en spruta (som håller i hela 30 dagar) och väntar på att det ska bli dags att börja med hormonstimuleringen.

    Hoppas hoppas HOPPAS att det blir vår tur nu!!! Håller alla tummar jag kan för er <3 Stor kram!!

    SvaraRadera
  3. Hittade precis till din blogg, vi har fått en remiss skickad för ivf denna veckan.. så vår väntan har precis börjat, roligt att hitta en någon att följa som ändå ligger rätt lika i tiden med oss!

    SvaraRadera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina