tisdag 21 oktober 2014

Då slutar vi vara infertila då!

Har lite, lite lust att tårta nån i dag.
”Är du kille och vill få fart på dina spermier? Ja, då ska du ta ett glas vin och äta en köttbit", hördes det i P3 Nyheter i morse.

Nyheten handlar om en ny studie från ett universitet i Kalifornien och berättar att spermierna hos vegetarianer och veganer hade sämre rörelseförmåga i studien.

Infon i sig irriterar mig inte. Jag vet mycket väl att min vegetarianman har simmare som är alldeles utmärkt rörliga. Jag förstår att nyheter, särskilt i radio, ska vara korta och rappa. Men det provocerar mig ändå. Som att all tid vi lagt ner på sorg och förtvivlan kan lösas i ett nafs.  "Jahaaaaa. Behövde vi bara pimpla vin och äta kött?! Ja men dåååå så. Då slutar vi vara infertila genast då". 

Nä, jag har lite lust att tårta någon i dag. Men jag antar att det bara är kroppens sätt att säga: "Farväl alla sprutor! Fan vad skönt att få tillbaka energin".

Tack för ordet.

PS. Jag sitter som på nålar (obs. inte sprutor) och hoppas att kliniken ska ringa för att berätta om något av äggen klarat sig till frysen. Men det kanske dröjer tills i morgon innan det sker. Jag döööör av nyfikenhet.

2 kommentarer:

  1. Det där är ju så fel att prata om i media. Helt plötsligt kommer alla att tro att vi inte kan bli med barn eftersom vi är vegetarianer. Min mans simmare håller toppklass.

    Det finns säkert många vegetarianer som äter dåligt. Men för det mesta äter vi mycket nyttigare och allsidigt än vad köttätare gör. Kebab är ingen bra mat t ex.

    Tur jag inte hörde det själv. Kände att jag blev lite irriterad. :-/

    Hoppas äggen klarar sig fint!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja. För de är det väl ingen stor grej att förenkla. Men det kan vara en hårfin linje mellan att förenkla och förvrida :) Kram!

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina