söndag 19 oktober 2014

Kornet är på plats

Igår besökte vi kliniken och jag fick ett befruktat, fint, ägg insatt i mig. De två andra befruktade äggen odlar de vidare på fram tills tisdag. Har de klarat sig tills dess, så fryses de in.

På väg till Falun igår kände jag mig ganska orkeslös och tom. Det är psykiskt påfrestande att ha ett misslyckande bakom sig och att nu försöka ta sig igenom samma sak fast med annorlunda utgång. När vi kom fram till kliniken och träffade läkaren så var väl inte mitt sinne särskilt förändrat. Förrän han visade filmen. Han visade en film på det lilla befruktade ägget innan han förde in det! Jag smälte genast. Filmen visar hur ägget delar sig först i två delar, sedan i fyra. Det känns så stort att se och jag känner att jag är med i matchen igen.

Jag har varit trött senaste tiden men för att inte lämna den speciella dagen därhän bestämde jag mig för att överraska mannen med en god middag när han kom hem från jobbet på kvällskvisten. En minnesvärd dag från morgon till sänggång.

Nästa helg är det förresten öppet hus på IVF-kliniken i Falun. I samband med det har dt.se gjort ett reportage och i det finns en häftig berättelse.

5 kommentarer:

  1. All lycka til er och hoppas det går bra den här gången!

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Hoppas nu kornet håller sig fast.

    SvaraRadera
  3. Grattis till ruvningen och lycka till! :)
    Krav

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna för att besvikelse och sorg uteblir och att den livslånga oron tar vid istället ;)

    SvaraRadera
  5. Håller tummarna för att det är ett guldägg!

    SvaraRadera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina