måndag 27 oktober 2014

Några länktips om längtan

Jag köpte en present till min man tidigare i helgen. Drömmen om ett barn är skriven av Tobias Åkerman. Han berättar om sin längtan efter att bli pappa. Boken kom ut för knappt en månad sedan. Jag ska läsa den så snart jag orkar, så snart min man läst ut den.
Här finns en intervju med författaren.

Klara Zimmergren kom ju ut med sin bok Längtan bor i mina steg tidigare i år. Den boken rekommenderar jag varmt, tror jag nämnt den tidigare i bloggen. Boken är skriven med värme, humor och sorg. Här finns en ganska färsk intervju med Klara Zimmergren.

Om ni liksom jag missade dokumentärserien Drömmen om ett barn som gick på trean för några år sedan, så finns den på deras webb. Jag har sett första avsnittet och kommer antagligen att se resten.

2 kommentarer:

  1. Tittade på den serien när den gick på TV och igen för något år sen. Kan definitivt rekommendera dig att se resten av avsnitten också (men ha näsdukar beredda :-)).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är så braaa. Jag vart alldeles till mig när jag såg att de besökte "vår" ivf-klinik, Falun :)

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina