torsdag 5 februari 2015

Inför tredje försöket

Jag blev uppringd av vår ivf-läkare tidigare i dag. Skönt att ha lite grejer utredda inför tredje försöket som kickar i gång runt 25 februari. Hon fick förklara prasteronet lite närmare. Det kommer inte att kunna ge mig fler ägg. Däremot ska det stärka de ägg som blir. Lite sidospår här: Jag önskar att man kunde känna om äggen blivit starkare så man vet, det vore ju nåt. Men undrar bara hur det skulle kännas? Hm, kanske får spåra ur i ett inlägg senare med de känslorna. Hehe. Tillbaka på banan: Jag ska också få recepten inför sprututtagen skickade till mig eftersom att jag lagt pappren på "ett smart ställe" så att jag inte hittar igen dem. Ähum.

Sist men inte minst pratade vi om vår möjlighet att få två ägg insatta. Jag trodde att det skulle bli rakt nej direkt, men så är det inte. Hon noterade att vi har det önskemålet och förklarade läget så här: Det kan bli aktuellt att sätta in två starka ägg eftersom det är vårt tredje, sista landstingsfinansierade, försök. Men finns det chans att frysa in ett ägg av toppkvalitet och spara så är det bättre att göra så än att sätta in det samtidigt som det andra ägget (som då givetvis också är av toppkvalitet). Det eftersom att även om två ägg ökar chanserna å ena sidan, att ett eller två fastnar, så innebär det också fler risker. Det kan ju faktiskt vara så att inget av äggen fastnar och då står man där med skägget i brevlådan i stället för att ha ett av toppäggen kvar. Spännande att det bara är drygt tre veckor kvar till dag 28 nu. Yay!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina