måndag 23 februari 2015

Risker med provrörsbefruktning

Libra bloggade tidigare i dag om en artikel som berättar att hormonbehandling inför ivf kan ge svåra och kroniska problem i tarmkanalen. Här hittar du artikeln. Jag hade ingen aning! Men det verkar inte vara jättekänt och inte heller helt fastställt. Det verkar som att det finns risk för att man får problem om man genomfört (för) många och (för) långa behandlingar. Tarmkanalens motorik sägs kunna förstöras, så att tarmen inte rör sig som den ska.

4 kommentarer:

  1. Vad bra att du också tar upp detta. Det skrämmer mig lite faktiskt. Jag måste fråga min läkare nästa gång vi ses.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag funderar på att ta upp det, men kanske inte så mycket för min skull eftersom jag bara gjort långa protokollet en gång och nog inte kommer att göra det fler gånger. Kram!

      Radera
  2. Jag såg det också. Jag antar att det är flera olika omständigheter som påverkar men det är bra att det forskas och tas upp i media. Det känns inte helt naturligt att proppa i kroppen massa hormoner men man provar ju allt för att lyckas. Jag håller tummarna för er! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, precis! Men i helgen är jag på't igen ;) Stort tack! Jag håller tummarna för er. Kram

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina