söndag 1 mars 2015

En otålig väntan

Jag var helt säker på att ivf:en skulle vara i gång i helgen eller åtminstone nästan i gång. Men nej. Är jag gravid? Nej. Det har Clearblue redan hunnit berätta i dag. Det är så frustrerande att mensen hittills är fyra dagar sen och nästan förnedrande att ta graviditetstestet som skyltar med sitt "Inte gravid" minuterna därpå. Även om det inte var oväntat, så gör det mig ledsen. För den där mikroskopiska chansen finns ju.

Det mikroskopiska hoppet hinner dessutom växa lite när man först testar med ett ägglossningstest som ger positivt utslag och sedan måste ta sig till apoteket för att köpa ett graviditetstest. Att ägglossningstestet var positivt beror säkert på allt prasteron som jag trycker i mig, kom maken på. Dessutom var testet för gammalt, såg jag sen, men då tänker jag att kontrollstrecket inte borde ha fungerat.

Vi fortsätter vänta otåligt på ivf nummer tre. Heja, heja. Friskt humör.

7 kommentarer:

  1. Åh det är så hemskt när mensen är sen, man vet att man inte är gravid, ändå hoppas man längst där inne. Hoppet är verkligen det sista som lämnar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det så! I dag har ledsamheten nästan gått över till ilska, att jag blir så förbannad och irriterad på kroppen över att den inte drar igång mensen. Men ilskan är förstås bara ett nytt sätt att uttrycka sorgen.

      Radera
  2. Hej! Jag skulle nog testa igen, för mig var det nämligen precis så: ägglossningstest positivt, gravtest negativt. Några dagar senare var även graviditetstestet positivt. =) Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset och erfarenheten! Och grattis =)
      Jag tror dock att jag väntar rätt länge med att testa igen om inte mensen kommer i gång. Jag testade på dag 32, borde vara mer än tillräckligt.

      Radera
  3. Jag fick negativt en vecka efter mensen skulle kommit när jag var gravid med min äldsta. Efter ytterligare en vecka var det positivt. Minns att läkaren sa att det inte var ovanligt. Så ge det en vecka och testa igen. Du kan vara oregelbunden men det kan vara ngt annat också...

    SvaraRadera
  4. Ursäkta, såg nu att du ska på undersökning på torsdag. Då lär du ju inte behöva testa själv igen om en vecka... ;-) Det är många som håller tummarna för er!!!

    SvaraRadera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina