torsdag 26 mars 2015

Nio känslor en ruvare går igenom

Jag bestämde mig för att göra en ny lista, eftersom den gamla blev så festlig i mitt tycke.
Så håll till godo! Här är nio känslor en ruvare går igenom. Alla bilder är hämtade från giphy.com

1. I ruvarens värld är en dag sex månader lång. Minst.



2. För mannen däremot. Inte alltid lika långa dagar …



3. Varje gång du börjar tvivla.



4. När blödningen visar sig vara "falskt alarm".



5. Du bestämmer dig för att tjuvtesta, men fattar inte om stickan visar ett streck eller två.



6. Nej, du blir inte klokare av att googla.



7. Sa jag att det blir en del tårar för den som ruvar?



8. Men visst försöker vi att vara positiva in i kaklet?



9. När dagen kommer: Det finns bara ett sätt att hantera ett negativt graviditetstest.



9. Men förhoppningsvis är detta hur du får känna på testdagen.

4 kommentarer:

  1. Jag längtar tills jag få se en bild på dig (bild nr 9) på din blogg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag längtar efter att få göra lite glädjeskutt! :) Kram

      Radera
  2. Åhh hoppas hoppas hoppas!!!!!
    Imorgon kör vi igång med vårt första IVF försök.
    Detta som jag längtat efter sååå mycket. Men nu vet jag knappt vad jag känner längre, man vågar liksom inte hoppas, men ändå känns de som man måste våga hoppas lite för annars kanske de verkligen aldrig går?!
    Håller i varje fall alla tummar och tår för er nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh! Hoppas att allt gått bra, er första ivf-dag :) Stor kram och varmt lycka till!

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina