fredag 13 mars 2015

Personbästa vid blåskontrollen

Både jag och mannen trodde först att det var åtta äggblåsor när läkaren räknade, tidigare har jag haft åtta och nio äggblåsor, så jag frågade om jag förstått det rätt. Då säger läkaren, "Ja, på den här sidan. Nu går vi över till nästa sida". Det visade sig vara sammanlagt 13 äggblåsor. Ett personbästa alltså. Hurra! Efter besöket fikade vi på "Vi 3" som ligger nära kliniken. Jag tackade mannen för frukosten och han bara "Men tack själv, för alla äggblåsorna". Haha. "Ja, jättemycket varsågod älskling!"

I kväll tar jag sprutorna som vanligt men i morgon minskas dosen gonal F till 150, på söndag är det bara orgalutran och ovitrelle som gäller och på tisdag vankas äggplock.

Ivf-kliniken i Falun, charmig byggnad.
Inte lika charmiga skåpbilar som ställde sig i vägen
när jag fotade!

2 kommentarer:

  1. Grattis!!! 13 äggblåsor fredag den trettonde... Det MÅSTE vara ett gott tecken! Stort lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vi hoppas det! Svärmor trodde också det :) Tack för peppen.

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina