torsdag 19 mars 2015

This time it's personal ...

Skärmdump från
bloggportalen.se
Jag är lite svag för bitter humor. Som när jag ser denna, ska vi kalla det "produktplacering", på bloggportalen. Det är alltså reklam för nåt medel som ska göra spermierna starkare. Jag gissar att annonsen hamnar hos dem som skriver om ofrivillig barnlöshet? Känns superseriöst, givetvis, som att man verkligen satt sig in i ämnet och inte försöker sig på nåt bluff och båg.

Får ni också så där lagom "personliga" mejl från ert gym? I förra veckan inledde mitt gym så här:
Hej Lina! 
Tiden flyter i väg och det är vår i luften. 
Nästa fredag är det dags för date night. Ni lämnar barnen hos oss på disco (…)

Say what, Må bättre? Det börjar ju så bra och inkännande med att vara lagom personlig, prata om vädret. Men när de sen blandar in barn vill jag bara skratta. Eller nu, alltså.

Mitt uppe i den hormonstinna ivf:en när detta mejl kom ville jag mest bara springa dit och skrika "NI KÄNNER INTE MIG!" Fast de kanske visst gör det. De kanske bara vill ge mig och min man en liten heads up om i vilket lekrum det finns barn att kidnappa på fredag. Jag kanske skulle nappat, om  det inte var för att vi sätter in våra embryon då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina