lördag 4 april 2015

Vi har gråtit i tystnad


Ibland hjälps det inte. Hur stor längtan, hoppet och viljan än är. Det är med sorg i hjärtat, ja i hela kroppen, som jag skriver att vår ivf-resa har nått sin slutdestination. Ingen graviditet den här gången heller. I dag har vi gråtit tillsammans i tystnad. Hållit om varandra, sökt tröst.

Det är en så konstig dag. För lika stor som sorgen är, en lika stor glädje finns samtidigt. Jag blev moster när mitt kusinbarn kom till världen tidigt i morse. Just nu är jag så fylld av svärta att det är svårt att ta in. Men jag längtar efter att få släppa allt det onda och bara få glädjas åt släktens nya familjemedlem.

Tack för allt ert stöd, alla värmande ord och för att ni hjälpt oss att hoppas. Vi är nedslagna, förtvivlade, men reser oss snart igen.

34 kommentarer:

  1. Så otroligt tråkigt att höra. Jag är verkligen ledsen för er skull. Förstår att det måste kännas tomt och svårgreppbart att kämpandet inte lett dit ni vill. Jag är i en liknande situation och vill bara säga att er resa är en hjälp och en liten källa till mer ork för att jag ska kunna komma vidare i min process. Jag har gjort fyra misslyckade ivfer och påbörjar snart den femte. Vi går in med inställningen att den är den sista och har i vår gått adoptionsutbildning för att kunna gå vidare med andra alternativ om den inte lyckas. Jag har inte mycket hopp kvar att det ska gå, men javet av erfarenhet att när man är mitt uppe i behandling och ruvning så är man hjälplöst inkastad i hoppet ändå. Jag hoppas att ni kan resa er från den här sorgen igen och känna er redo för att ta ett nästa steg, utan att alltför "meningslös" tid går åt. Att ni kan känna er nöjda med vad ni kämpat er igenom hittills och att ni snart får ert efterlängtade barn, på vad sätt det nu blir! Stora kramar och tack återigen för att du delar med dig och är ett "osynligt" stöd för oss andra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din fina kommentar, Linda. Jag hoppas att ert femte försök ska ge er allt vad ni önskar. Men klokt att gå adoptionsutbildningen i samma veva, det kan ju också vara den som leder er rätt även om en än tyngre resa väntar.

      Jag förstår att det är olika, men jag tror verkligen att det underlättar att vara på väg mot sitt barn genom adoptionsutbildningen när ens sista ivf misslyckas.

      Sluta inte hoppas!
      Stor kram

      Radera
  2. Fy tusan vad orättvist livet är!!!! Nu får ni blicka framåt. Ni är gifta, ni har varandra och att få äran att adoptera är sjukt stort.
    Jag är mitt uppe i min första IVF behandling och så tacksam över er blogg. Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp. Ingen rättvisa, ingen logik. Livet är ett lotteri. Det är väl det som det så oförutsägbart och, förhoppningsvis, så småningom fantastiskt.
      Varmt lycka till med ivf:en och stort tack för din fina kommentar! Kram <3

      Radera
  3. Känner med er!! Så otroligt mycket!!!

    SvaraRadera
  4. Jag blir så otroligt ledsen för er skull! :(
    Ta hand om varandra.
    Många styrkekramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättestort tack, Libra!
      Jag önskar er all lycka, fortsätter att följa er ivf-resa och håller förstås både tummar och tår.
      Stor kram till dig!

      Radera
  5. Blir så ledsen för er skull, det är så orättvist. Stor kram!

    SvaraRadera
  6. Jag gråter och lider för er skull, så otroligt tråkigt att det inte fungerade.
    Så skönt att ni har varandra kvar trots allt detta, sköt om er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack för din värme Jessica.

      Radera
  7. Så otroligt ledsen för er skull och förstår att det är svårt att finna en mening med det ni gått och går igenom. Men när dagen är inne och ni fått ert barn (hur det nu än kommer till er) så tror jag att saker och ting faller på plats och det blir lättare att se att det hela var delar av den resa ni gjort för att komma till just honom eller henne. Varma kramar till er, ta hand om varandra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så fint skrivet. Tack! Vi väntar tålmodigt, och längtar innerligt <3 Kram!

      Radera
  8. Jag är så ledsen för er skull! Har följt din blogg ett bra tag nu och den är ett stort stöd för mig då jag också ska hoppa på IVF-karusellen snart. Känner med er. Ta hand om varandra! Massa kramar till er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättetack Isabelle! Jag hoppas att er ivf-resa ska gå vägen <3 Stor kram!

      Radera
  9. Så ledsamt. Jag känner igen mig i så mycket du skrivit, tack för att du delar med dig av er resa. Många varma tankar till er! // Katarina

    SvaraRadera
  10. Så ledsamt och orättvist.
    Det finns inte mycket man kan skriva till tröst, men du skall veta att vi är många som läser din blogg och tänker på er. Kramar till er. / Berith

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din fina kommentar, Berith <3 Kram!

      Radera
  11. Så ledsen att höra detta, känner mycket med er. Ni verkar vara väldigt fina människor och jag önskar er en all lycka till i adoptionsäventyret. Livet är allt ett svårgreppbart äventyr, men plötsligt faller pusslet på plats. Kanske i ett annat mönster än man trodde man skulle få se, men vackert blir det nog ändå. Kramar till er! /susanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, Susanna! Tack för din omtänksamma och kloka kommentar. Kram!

      Radera
  12. Tack för en fantastisk blogg som hjälper mig i min barnööshetsresa. Så ledsen gör er skull men när ni väl har ert barn kommer ni vars så glada att det är just den personen dom kom till er och att det var just det barnet dom resan ledde fram till. Men förstår att det känns sjukt tungt nu, ta hand om varandra och tillåt er att sörja så mkt ni behöver. Massa kramar ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh, tack för dina snälla ord Lisa. Kram!

      Radera
  13. Hej! Har precis hittat din blogg och gillar verkligen hur du skriver, fastnade direkt :) skickar massor av kramar till er i denna tid med tårar och ledsamhet och hoppas ni någon går kommer leendes ut på rätt sida. Följ gärna min blogg om du inte redan gör det om min och min mans resa mot vår lille kille som vi ska adoptera från Taiwan. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack! Inte minst för påminnelsen om din blogg! :)
      Jag har hittat in till dig tidigare, i och med att vi funderar på Taiwan, och fastnat! Nu gissar jag att mina besök hos dig kommer bli mer frekventa. Varmt lycka till i er process! Kram

      Radera
  14. Stor varm kram till er!! ♡♡♡

    SvaraRadera
  15. Uch vad ledsamt att läsa. Hoppas ni finner styrka hos varandra, kram!
    Har precis själv misslyckats med vårt första IVF, men ska fortsätta kämpa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Khaleesi! Jag är ledsen att er första ivf inte gick vägen. Men jag hoppas att ni ska få ert efterlängtade barn snart. Kram!

      Radera
  16. Usch, kan bara säga att jag känner med er! Vet hur det är att gå igenom misslyckade ivf-försök. Tur att ni har kommit så pass långt i adoptionsprocessen, er barn finns därute! Låt sorgen få ta sin tid, sedan kommer ni hämta nya krafter och se fram emot nästa steg i er adoptionsresa <3 Stor kram!

    SvaraRadera
  17. Jag finner inga ord mer än jag vet hur det känns..... Gråt, gråt och gråt igen sen kan ni återhämta er och se vilken väg framtiden leder er... Stor kram

    SvaraRadera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina