söndag 21 juni 2015

Distrahera genom att möblera

Fantastiskt skönt med tre dagars ledighet. Det ger energi till kommande vecka, som innehåller sju arbetsdagar. I går kväll vid 22-tiden fick jag och min man ett infall att flytta vårt sovrum från nedervåningen till övervåningen. Så det började vi stånka med och var inte färdiga förrän efter midnatt. Men bra blev det! Nu ska vi bara fixa det lite trivsamt också.

Vi har haft två anledningar att ha sovrummet på nedervåningen när vi flyttade in. Först och främst för att våra två toaletter är på nedre plan. Den andra anledningen har varit att vi vill sova på samma våning som våra barn. Oj, om vi visste för drygt tre år sedan när vi flyttade in, hur länge det skulle dröja innan vi befinner oss i samma land som vårt barn, än mindre i samma hus … Det skulle vara svårsmält. Men nu när man är mitt uppe i det börjar man vänja sig vid väntan. Det är som att det är allt man gör. Inte minst nu när processen står helt stilla i fyra veckor framåt. Bra med ett indredningsprojekt då!

Hur som helst, om man ska tänka framtid och det gör vi förstås ganska mycket. Så är sovrummet på övervåningen inte bara mycket mysigare utan också bättre, mycket mer yta, när vi ska vara tre som sover tillsammans. Så förhoppningsvis dröjer det ytterligare några år innan vi måste baxa ner sängen igen.  

4 kommentarer:

  1. Så roligt att möblera om. Jag tror att det blev jätte bra ��. Nu börjar lillstugan oxå bli klar så den väntar på er. Längtar tills vi ses. Kram ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååh! Jag såg mms:en. Superfint! Längtar också tills vi ses. Nu är det inte länge kvar! Kram

      Radera
  2. Att möblera om är terapi och det är lite som att bygga bo på bytt :)

    SvaraRadera
  3. Absolut! Heja möblering och bakning :)

    SvaraRadera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina