tisdag 1 december 2015

En mäktig upplevelse

Vid kvällens yinyoga drabbades jag av en extremt mäktig känsla som jag verkligen vill dela med mig av. Det är inte länge sedan jag senast berättade att jag ofta drömmer om vårt barn, men aldrig ser ett ansikte.

På yogan hände det plötsligt. Visst, jag säger inte att det var vårt barns ansikte. Men jag märkte att jag kunde föreställa mig det. Ett bedårande, varmt, barnansikte som sprack upp i ett stort skratt såg jag för mitt inre. Det var som att bilderna bara kom till mig och jag tordes och ville se. Så kom några stilla tårar. Jag bara njöt av att få ett ansikte på längtan.

Men det slutade inte där. Kronan på verket, var när denna låt började spelas på passet just efter att jag fått ett ansikte på vårt barn.

Det här är en typisk adoptionslåt skulle jag säga. Det finns ju många videoklipp på Youtube där föräldrar, främst amerikaner, lagt upp videor från när de hämtat sina barn och det är nästan mer vanligt än ovanligt att denna låt är lagd som bakgrundsmusik. För mig är den extremt starkt förknippad med barnlängtan och adoption, just för det och sedan självklart texten. Jag bara log och lät tårarna komma när jag hörde sången. När den var slut, hade bilden på vårt barn liksom glidit från sinnet. Men jag vet att jag kommer hitta dit igen. Det betyder mycket för mig.


Texten till

Christina Perri - A thousand years
Heart beats fast
Colors and promises
How to be brave?
How can I love when I'm afraid to fall?
But watching you stand alone,
All of my doubt suddenly goes away somehow


One step closer

I have died every day waiting for you
Darling, don't be afraid I have loved you
For a thousand years
I'll love you for a thousand more


Time stands still
Beauty in all she is
I will be brave
I will not let anything take away
What' standing in front of me
Every breath
Every hour has come to this

One step closer

I have died every day waiting for you
Darling, don't be afraid I have loved you
For a thousand years
I'll love you for a thousand more

One step closer
One step closer

I have died every day waiting for you
Darling, don't be afraid I have loved you
For a thousand years
I'll love you for a thousand more


And all along I believed I would find you
Time has brought your heart to me
I have loved you for a thousand years
I'll love you for a thousand more



4 kommentarer:

  1. Så fint och vackert att ta till sig. Kram ��

    SvaraRadera
  2. Fin stund! jag hade också några såna tillfällen i vår väntan. Antar du kanske hört "when love takes you in" Chapman. Inte ett öga torrt....det är en adoptionslåt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh! Den måste jag lägga in i en ny "längtan"-lista som jag börjat fylla på, på spotify. Osäker på i jag hört den låten!

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina