söndag 13 december 2015

En väntande zebra


Se där, det blev en liten zebra som fick följa med hem efter helgens julmarknad i Verket här i Avesta. Virkningen kallas för amigurumi. Jag googlade upp att ordet betyder just ungefär virkade eller stickade stoppade leksaker på japanska.

På julmarknaden fanns ett helt bord med en massa söta virkade djur. Jag bestämde att vi skulle köpa ett till vårt barn medan Tobias bestämde vilket. Det blev en av de största som fanns, haha. Men han hade en bra poäng, att den här inte hade några plastögon eller andra detaljer som barnet riskerar att slita loss och svälja eller så. En sådan klok pappa han är, redan.

Vi har inget namn på zebran utan kom fram till att den biten får nästa generation ta tag i. Kanske är det förresten sådana här djur jag ska ta tag i att göra när det kommer till mitt mål att sticka eller virka? "Väntansvirkning" kanske vore ett bra ord för det projektet?

Förresten så tror jag att vi kommer få skicka ner ett gosedjur till vårt barn strax efter barnbeskedet. Men det finns lite bestämmelser kring mått och att det ska vara just en nalle om jag inte missminner mig, så den här stora zebran får tålmodigt vänta hemma.

Väntansmånad nummer två är förresten avklarad om knappt en vecka och således är bok nummer två snart avklarad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina