torsdag 3 december 2015

Kvällsgrubblerier och julstämning

Varken jag eller mannen har haft ork att julpynta alls hemma ännu. Men igår infann sig trots allt julstämningen för mig när det var julbord med jobbet. Som grädde på moset spelade radiokanalen jullåtar hela vägen när jag körde hem, mätt och belåten.

Men visst smyger sig längtan på, när dörren till barnens högtid står på glänt.

Natten till i dag finkammade jag adoptionsorganisationerna efter barnbesked. Men inte något nytt. Jag undrar om det kommer några fler barnbesked från St Lucy i år. Inte till oss ännu förstås, men man blir ju så glad för andra familjer och dessutom gynnas så klart vi av att ett annat ärende går framåt. Jag fick det i alla fall till att det kom fyra barnbesked från St Lucy via Barnens vänner förra året och att det hittills i år blivit sex barnbesked, om jag nu räknat rätt.

Först blev jag lite påmind om det jag förträngt, att det är så få barnbesked på så lång tid. Men maken ser det från ytterligare ett håll, att Barnens vänner ju efterlyst fler ansökningar - antagligen för att de vill förmedla fler adoptioner. Barnens vänner har samarbetat med St Lucy sedan 2013.

2 kommentarer:

  1. Spännande resa ni har framför er, och jag ser verkligen fram emot att läsa om när ni får ert besked om er lille.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns riktigt spännande. Av liiite egoistiska skäl så hoppas jag att du får läsa om det om inte allt för länge ;D / Lina

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina