måndag 7 december 2015

Snygg och snabb - snart

Jag försöker ju tänka att jag ska vara en "sjukt fräsch", läs: vältränad, blivande och nybliven mamma eftersom jag slipper diverse graviditetskrämpor och efterspelet där. My time to shine! Man får hitta motivationen i det lilla.

Den tråkiga bonusen, som väl egentligen borde vara huvudorsaken till träningen, är väl att man ska vara en pigg och stark förälder. Det finns vittnesmål från adoptivföräldrar som berättar om träningsvärken från helvetet från allt (ljuva, ändå) bärande och chocken att vara inte bara nybliven mamma utan mamma till en tvååring, läs: duracellkanin, direkt och inse vilken hastighetskapacitet dessa besitter.

Hittills går det så där med tränandet, måste jag säga. Men i kväll går jag och maken i skift till gymmet. Han kör spinning nu medan jag bokat in mig på body balance lite senare.


via GIPHY

4 kommentarer:

  1. Bra att du ser det positiva! =) Och att vara vältränad när man ska bära omkring på en tvååring är nog bara fördelaktigt (inte minst för ryggen...). Men min erfarenhet är att jag aldrig kände mig snyggare och fräschare än nu - och jag är gravid. ;-)
    Lycka till, så roligt att följa er resa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag får väl vända lite på't och säga detsamma till dig! Bra att DU ser det positiva med att vara gravid ;)

      Tack för peppen och kul att du gillar att följa vår resa. Och varmt lycka till med graviditeten och det vackra som väntar förstås <3

      Radera
  2. Året innan vi fick sonen hade vi varit jätteduktiga, ätit rätt och tränat 2-3 ggr/vecka. Så vi var både ganska vältränade och fitta när vi åkte. Men ändå var vi helt slut både fysiskt och mentalt de första månaderna. Värst var det den första veckan, då gick både jag och mannen ner flera kilo i vikt för vi varken åt eller sov :O Framförallt inte dagarna med sonen i Korea. Så jag undrar hur vi hade mått om vi inte hade varit så fitta som vi var då. Mina armar var också helt slut de första månaderna, vissa nätter klarade jag knappt av att lyfta upp sonen när han vaknade. Men styrketräning hade jag dock inte hunnit med att träna innan vi åkte, veckan innan vi fick vårt resebesked sa jag att nu skulle jag ta tag i och börja styrketräna så att jag just skulle ha armmuskler att orka bära och lyfta sonen. Men det han jag ju inte med. Så jag rekommenderar verkligen att träna innan :) Och jag borde också ta tag i det nu, sen vi fick sonen för två år sen har det inte blivit särskilt många träningspass. Jag har nog visserligen arbetat upp mina armmuskler men kondisen och den allmänna fysiken borde jag verkligen förbättra så att jag ska orka sen när vi får lillasyster.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du delar med dig! Och lycka till med träningen inför nästa Korearesa ;)

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina