måndag 4 januari 2016

Elva veckor

I dag har vi stått i St Lucy-kön i elva veckor och jag väljer att uppmärksamma det genom att dela med mig av en sång som beskriver träffande hur barnlängtan känns. Här finns den att lyssna på i ett Youtubeklipp.

Sång: Sarah Dawn Finer
Text: Mauro Scocco

Till dig
Till dig
som ännu inte har nåt namn, du är bara en dröm jag hoppas ska bli sann
Till dig
med all den kärlek jag vill ge, jag har väntat länge nu känns som en evighet
Till dig
som jag hoppas jag får känna ditt lilla huvud mot min arm, lilla stjärna utan namn 
Innan åren springer bort innan det är försent, jag är bara en bland miljoner som längtar jag vet tro mig jag vet
Till dig 
som jag vill se växa upp, torka tårar från din kind få dig att skratta att vara still 
Till dig
ett löfte som du får, jag lovar att älska dig så mycket som det bara går

4 kommentarer:

  1. Tänk att det redan gått elva veckor! För mig, så här från åhörarplats känns det som att det gått väldigt snabbt men jag antar att det kanske inte känns samma för er som längtar en massa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vet! Eller, alltså. Det är verkligen både och det där, som det så ofta är. Ibland kryyyyper tiden fram. Men elva veckor, det är nästan tre månader och det ÄR snabbt! Ibland ... :)

      Radera
  2. Underbart vacker. Kram �� sväris.

    SvaraRadera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina