söndag 13 mars 2016

Något att se fram emot

Ett flicknamn som hängt med sedan starten, är Chelsea. Inte som tilltalsnamn men nånstans däri. Namnet kommer av att min man är ett stort Chelseafan. Jag gillar namnet och hyllningen, det är lite coolt. Men vi får väl se hur det passar med de andra namnen, om vi skulle få en liten tjej. Kan väl förresten inflika att jag förstås följer laget något sånär, det kommer lite på köpet.
Vid andra ägginsättningen hade jag på mig
Chelseatröjan som lite "Vi håller tummarna".  
Hur som helst bestämde vi oss för några veckor sedan, på mitt initiativ, att om vi inte får något barnbesked nu i vår (innan juni? Lite löst i kanterna än så länge) så bokar vi in en Londonresa och kollar på en Chelseamatch i början av hösten. Det är något som jag vet att Tobias velat göra länge, men aldrig kommit sig för att göra. För 2,5 år sedan tog vi oss till arenan, men någon match spelades inte då.

Vi resonerade oss nu fram till att en fotbollsweekend i en stad vi redan känner och älskar är perfekt. Ingen av oss skulle nog stå ut att åka på en charter i denna längtan. Ligga i en solstol och gråta "Varför ringer de inte?". Nä, så ser nog inte alla det och vi skulle väl inte gjort det heller. Vi var ju till Madeira för drygt ett år sedan och det var ju ljuvligt. Men vi behöver lite fart och fläkt. En charter kostar dessutom lite för mycket i semesterdagar och semesterslantar. Vi vill inte sitta och äta burksoppa på hotellrummet riktigt. Då blir en weekend alldeles ypperligt. Bra också med lite framförhållning så vi hinner spara ordentligt.
När vi var i London på semester 2013
var för övrigt detta toalettdörren
i det minimala hotellrummet.
Tankevurpa, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina