lördag 28 maj 2016

Så kom ofrivilligt barnlösas dag

De senaste dagarna har varit intensiva och överväldigande. Vilken fantastisk respons jag och Jessica fått av en massa människor – ortsbor, kollegor, vänner och bekanta! Ovant men förstås roligt med sådan uppståndelse för en lokalreporter. Inte minst då det är ett ämne jag innerligen brinner för att berätta och sprida kunskap om. Det börjar nog bli dags att skriva den där boken snart?

Det var inte särskilt svårt att prata i tv-klippet, i podden eller att skriva en kortare artikel i ämnet men krönikan dröjde det ett tag innan jag fick ur mig. Den här bloggen innehåller 550 inlägg. Hur sammanfattar man ofrivillig barnlöshet i en enda krönika? Orden var till slut ett rinnande vatten när jag väl kommit på hur den skulle inledas och jag valde att kalla den 2500 tecken om hur ett hjärta kan värka av längtan. Krönikan hittar du här.

Nu när allt är gjort känns det lite tomt. Jag var lätt gråtmild i går eftermiddag. Det hade nog mest att göra med att samtidigt som jag inte hade något av ofrivillig barnlöshet-publiceringarna att rodda med, så insåg jag att helgen närmade sig och inget samtal kommit den här veckan heller.Väntan fortsätter.

Jag har nog inte helt hunnit reflektera över dagens datum just i dag, ofrivilligt barnlösas dag. Kanske landar jag och Tobias i det i kväll, efter jobbet. Nu är snart lunchrasten slut och jag är tillbaka i lokalreporterns vardagslunk. En helg som denna? Våryra och vernissage!

PS. Galghumor? Ofrivilligt barnlösas dag och internationella mensdagen inträffar samma lördag!

Trött men nöjd lokalreporter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina