söndag 26 juni 2016

Två elefantungar på jäsning

Ju närmare vi kommer att ha befunnit oss i Taiwankö nio månader, desto oftare möts vi av reaktionen "Jaha! Då har ni snart väntat lika länge som en graviditet". Oftast orkar jag inte riskera en dålig stämning. Jag förstår att det bara är en grej man råkar kläcka ur sig utan närmare eftertanke.

Fast inombords tänker jag ironiskt "Ja, preciiiis så är det". Nej, det här är inte likt en graviditet alls på det sättet. Ska vi leka den leken så har jag varit gravid i 54 månader. Det är längre än två frickin elefantgraviditeter. En elefanthona är dräktig knappt två år.

Lägg dessutom till att när vi väl får vårt barnbesked så återstår de sex längsta månaderna av vårt liv i väntan på att få ett resebesked. Vilket kan visa sig bli åtta månaders väntan i stället (prova gå två månader över tiden, där har ni en utmaning). 

Såja, behövde nog bara få det ur systemet. Nu kan jag gå tillbaka till att nicka nästa gång, och nästa gång, jag hör att vår väntan är "lika lång som en graviditet".

Jag och Tobias med en av våra två elefantbebisar: 

4 kommentarer:

  1. Börja svara att ni väntat 54 månader, varav snart 9 i kön i Taiwan, då borde reaktionen bli annorlunda. Håller tummarna för er att ni snart får vänta på att resa istället.

    SvaraRadera
  2. Haha klockrent! Jag ska alltid börja uttrycka vår väntan i elefantgraviditeter. Tummen upp för det. Vi "firar" 4 års barnlängtan i augusti. Väntar på nytt ivf-försök efter sommarstängningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller tummarna för att ni får er elefantunge snart ❤️ 🐘

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina