torsdag 14 juli 2016

För exakt två år sedan ...

... påbörjade vi första ivf-försöket, långa protokollet med nässprej, och jag förtäljde detta i bloggen:

Nu är vi i gång
Dag 1 med nässprej:  Så det är så här det smakar att (försöka) bli gravid. Syntetiskt. 

Och hur det känns: När jag backade ut bilen från uppfarten, för att åka till jobbet, såg jag en cyklist och tänkte att det är så det är ja. Jorden har inte stannat. Resten av världen rullar på. Trots det vi går igenom nu.  

Så här var det när andra försöket drog i gång några månader senare. Inte helt odramatiskt då vi råkade ut för en oempatisk sjuksyster på 1177. Tredje gången var jag fortfarande nervös när första sprutan togs och det blev tvärstopp när jag skulle försöka göra det själv.

Sedan länge har vi, helt odramatiskt tillsammans, bestämt oss att vi aldrig kommer genomgå en ivf-behandling igen. Vi ångrar inte att det är gjort. Men nej. Vi kommer inte göra om det.

Första dagen med nässprej dokumenterades noga.

3 kommentarer:

  1. Såg du Kronprinsessans födelsedagsfirande på SVT
    Två av artisterna som sjöng är adopterade från Colombia
    Artisterna heter Jon Henrik Fjällgren och Kristin Amparo

    här är länken till kronprinsessans födelsedagsfirande http://www.svtplay.se/video/9416953/grattis-kronprinsessan/grattis-kronprinsessan-14-jul-21-00

    Mvh Diana adopterad från Peru

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset!
      Jon Henrik Fjällgren är ju sjukt bra på att sjunga.

      Tror jag såg att han ska spela in nån film?

      Radera
  2. Ja jag håller fullständigt med Jon Henrik Fjällgren är sjukt bra på att sjunga
    Jag följer han på Facebook och där han skriver om sin musik osv
    http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article23156359.ab
    Jag tror att det är detta som du har sett

    Jag som adopterade hoppas verkligen film blir verklighet
    för jag vill få höra och se om hans liv

    Mvh Diana adopterad från Peru

    SvaraRadera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina