måndag 10 oktober 2016

Double ten day i miniformat

I kväll blev det dumplings! Vi har gjort egna tidigare. Men denna vända köpte vi frysta från Icas frysdisk. Riktigt smidigt och de är enkla att tillaga. En kartong innehåller 16 stycken och så ingår en syrlig sås. Vi kör soja till också. Nackdelen är förstås att de inte blir riiiiktigt lika goda som när man har egen fyllning men visst blir det väldigt gott ändå.

Dumplings ser ju lite bleka ut, så i dag skivade jag tunna morotsskivor och så stekte jag broccoli i rapsolja och pressad vitlök. Det blev smaskiga tillbehör.

Katterna serverades räkor. Dagen till ära, för ni har väl inte missat att det är Taiwans nationaldag i dag?

"Double ten day" är en dag vi kommer ha som tradition att fira. Antagligen lite större från nästa år … och mysigare när vi är tre, förstås! Jag försökte för övrigt hitta röda ljus och röda servetter. Blått och vitt var lätt att hitta. Men vad gäller rött gick jag bet. Den säsongen är ju liksom lite längre fram … så när julen väl kommer får vi väl passa på att köpa på oss lite detaljer till "Double ten day" också.

2 kommentarer:

  1. Mysigt ��. Ser fram emot att få äta dumplings tillsammans med er. Kram till er båda ❤ sväris

    SvaraRadera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina