torsdag 27 oktober 2016

Vad händer nu? Del två

Nu har vi nästan sammanställt vår ansökan så att vi kan lämna in den till Notarius Publicus. Förstå att jag grämde mig i tisdags när jag hade slängt våra gamla utdrag från polisen, när det visade sig att vi hade kunnat få använda dem trots att de enligt manualen hunnit bli lite för gamla.

Nåja, vi är ändå lättade över att det är en relativt liten bit att ordna med i sammanhanget. Det finns ju lite annat att sammanställa färdigt under tiden. Man får också tänka att hade det inte varit detta, skulle det lika gärna kunna ha varit något annat. Men förstå att jag är glad att jag märkte, innan vi mejlade iväg polispappren, att jag glömt skriva mina efternamn på namnförtydligandet! Haha, vilken jävla blunder det hade varit. Man hade ju dessutom säkert inte fått reda på det förrän det dagar senare kom ett mejl om att "Du måste skicka om din ansökan". Puh!

I morgon ska jag börja rodda med att leta efter NP-personer i närheten så vi är beredda med det när polispappren väl anländer och kan översättas till kinesiska. När det är gjort är nämligen allt klart. I den bästa av världar kan vi ta med vår lunta till NP-personen nästa vecka på fredag, möjligen måndag veckan därpå. Men det hänger lite på polisen.

Nu när vi kollar efter olika NP-personer kommer vi i alla fall inte gå på pris utan på snabbhet. Vem kan ta tag i vår papperslunta först innan den sen ska vidare till Utrikesdepartementet och Taipei Mission?

Så det är väl vad som pågår nu. Parallellt med det inväntar vi adoptionskontraktet, som väntas nå oss antingen i slutet av denna vecka eller början av nästa.

4 kommentarer:

  1. Hej! Grattis igen! Skulle vara roligt att få läsa mer om flickan; hur ser hon ut? Vad tänkte ni när ni såg henne för första gången? ... /Evelina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för blogginspo :) Jag får återkomma om det när jag pustat ut lite "på riktigt" efter papperssamlandet!

      Radera
  2. Men åh! Inte läst på ett tag, och dop kommer jag in och ser dessa underbara inlägg! Jättestort grattis till er båda! Blir så glad att jag blir lite tårögd. <3

    SvaraRadera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina