torsdag 8 december 2016

Åtta bilder kvar

Huskontraktet som ska kopieras är lokaliserat, arbetsgivarintygen hoppas vi hittar hem snart och fotograferandet och insamlandet av bilder har fortsatt. Nu är vi nästan i mål för denna vända. Resten av bilderna kirras under helgen så vi kan göra beställningen på söndag kväll. Vi passar på att sjunga barnsångerna i anslutning till fototillfället. Åtminstone jag tänkte ha samma kläder på bilderna, vid sången, under skypen och första gången vi träffar Hanna.

Så här ser den pyttelite ändrade fotolistan ut. Det kändes bäst att inleda och avsluta med en bild på oss:

1. Vi själva, eller ja: mamma och pappa – som håller i bild på Hanna
2. Mamma
3. Pappa
4. Barnrummet (klart!)
5. Barnrummet (klart!)
6. Spjälsängen (klart!)
7. Barnvagnen (klart!)
8. Gosedjur och leksaker (klart!)
9. Snuttis och docka (klart!)
10. Kläder (klart!)
11. Bilen
12. Mormor
13. Farmor och farfar
14. Farbror Mathias (klart!)
15. Kosmo och Seven (klart!)
16. Lekparken
17. Mamma och pappa som håller i bild på Hanna och vinkar

Jag tänkte inte göra i ordning för att fota spjälsängen igår. Jag var så trött och sovrummet kändes kaosigt. Men jag tog mig i kragen och gjorde det ändå. Jag är en sucker för att få bocka av på en lista att jag är klar med något. Har inte bäddat så noga. Det ska som sagt inte vara för mycket som ett skyltfönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina