tisdag 14 mars 2017

Nyhetstips från Taiwan

Skärmdump: na.se
Jag ägnar sista minuterna av jobblunchen åt att tipsa er om en svensk sändning från Taiwan. Det är Fagersta-Postens (min tidning, alltså) systertidning NA som rapporterat därifrån. Lars Ströman berättar om hur Taiwan fungerar och varför landet egentligen "inte finns". Här finns sändningen att titta på.

Jag har haft lite kontakt med honom eftersom jag så klart blir väldigt glad när svensk media rapporterar om Taiwan. Det hör ju inte till vanligheterna även om Taiwan varit i ropet först förra året, när Tsai Ing-Wen blev första kvinnliga presidenten i landet och sedan ganska nyligen när Taiwan blev första land i Asien att rösta ja till samkönade äktenskap. Mer Taiwan i svensk media, säger jag!

2 kommentarer:

  1. Jag läser ständigt på olika nättidningar för att se om det har hänt något i mitt hemland Peru
    för mig känns det som mitt hemland Peru kommer mycket närmare när man vet vad som händer och för mig känns det viktigt att bry sig hur man har det i mitt hemland Peru
    Detta är intresse att följa vad som händer i världen har jag fått ifrån adoptivpappa så det är kul när man har ett gemensamt intresse så hemma under min uppväxt så blev det massor av politik snack
    och detta ledde att nu när man vuxen valt att egnera sig politiskt och på det lokalplanet

    så vem vet kanske kommer ni ha en nyhets törstig Hanna när hon blir äldre och då är det jättebra att det finns tidningar som bevakar Tawian

    Mvh Diana som är adopterad från Peru

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad fint Diana. Jag och Tobias är ju väldigt nyhetsintresserade och hoppas det ska smitta av sig. Men vi får se vad Hanna tar sig för i livet. Så spännande!

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina