måndag 10 april 2017

Små tidsfördriv som hjälper mig att tackla väntan

Vår väntan fortsätter. Nu börjar jag bli nervös och tänker att påsken ställer till det så att vi inte får veta något förrän tidigast tisdag nästa vecka.


via GIPHY

Men än finns hopp!
Sådant jag gör medan hjärnan är i konstant väntansläge:

  • Söndag kväll: Klickar hem kläder till Hanna (och hittar äntligen den perfekta kortärmad boleron som täcker över min nacktatuering och matchar klänningen jag har vid vårt första möte med Hanna!). Måndag kväll: Är så nöjd med beställningen att jag måste snegla på den igen. Märker att det bästa plagget till Hanna fått fel storlek och fixar med det. 
  • Skippar gymmet (igen) till förmån för att plöja igenom Grey's Anatomy. Nyss påbörjat sjätte säsongen efter en dramatisk avslutning på säsong fem. Men Viaplay har tajmat det lite dåligt genom att serien bara ligger kvar där i 19 dagar till! Jag kommer aldrig hinna se resterande säsonger tills dess. Men de futtiga veckorna som är kvar till föräldralivet gör ju att det ändå inte skulle hinnas med senare, så det är väl jag som är lite sent ute bara ...
  • Scannar nätet efter packtips och hur mycket barnmat man egentligen får ha med sig på flyget och finner lite bra information. Enligt Transportstyrelsen får vi ha med oss så mycket barnmat vi behöver under resan. Vi ska bara klura ut hur mycket Hanna vill äta under en flygresa ... I packningsväg hittade jag ett superbra blogginlägg på rullvagn.nu som heter "Konsten att flyga med barn - den ultimata guiden" och där tar jag främst med mig detta: "När det gäller snacks är det perfekt med sådant som tar lite tid att pilla med, som kex, russin, klämmisar eller fruktbitar".

Små tidsfördriv som hjälper mig att tackla väntan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina