torsdag 11 maj 2017

En blivande pappas fundering kring ordet “vi”


“Vi” har för det mesta betytt jag och Lina. I morgon kommer det korta ordet att innebära något helt annat när vår lilla familj blir tre.

Nu sitter jag i den största säng jag någonsin sett och blickar ut från 17:e våningen över ett grått Tainan. Jag vet att bara några kilometer och timmar bort leker vårt barn som vi ännu inte träffat. Det är överväldigande och även om det inte syns på utsidan så rasar känslorna inom mig.

Jag tänker tillbaka på föräldrautbildningen för två år sedan när vi fick i uppdrag att var för sig skriva ned hur vi trodde att en adoption skulle påverka oss. Både jag och Lina skrev att vi såg fram emot att få se på livet genom vårt barns ögon.

Just i dag tänker jag på hur Hanna Wei-Ching kommer att se och känna när hennes liv förändras för alltid. Vad kommer hon att uppleva när hon ser oss i morgon? Hur kommer hon att reagera när vi tar med henne i taxin till hotellet eller när vi kommer hem till Avesta?

För Lina och mig är morgondagen den största i våra liv. Jag hoppas för allt i världen att Hanna också kommer trivas och känna sig älskad i vårt nya “vi”.

12 kommentarer:

  1. Så fint ❤❤❤. Kram Mamma och pappa.

    SvaraRadera
  2. Fint skrivet. Är så otroligt glad för er skull, ÄNTLIGEN är det dags. Lycka till med allt nu, jag är övertygad om att Hanna kommer växa upp i den bästa av familjer. ♥️ Kram! /Karin - hurslutardet

    SvaraRadera
  3. ❤️Hanna kommer att få så fina o kloka föräldrar❤️Vi är mänga som tänker lite extra på den "nya" familjen i morgon KRAM Carina ❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  4. Nu är det nära. Ett stort lycka till imorgon
    ❤❤❤och i framtiden.
    //Viktoria

    SvaraRadera
  5. Hoppas morgondagen blir underbar!!!

    SvaraRadera
  6. Så fin förklaring till ordet vi!
    Ja det är många som tänker på er i dag.
    Stort lycka till!
    /Berith

    SvaraRadera
  7. Tänker på er :-)
    på denna stora dag då lilla Hanna ska nu landa i er famn för alltid
    önskar er en helt fantastisk dag
    många kramar från Diana som är adopterad från Peru

    SvaraRadera
  8. Resan till dig12 maj 2017 kl. 07:18

    Tänker på er idag❤️

    SvaraRadera
  9. Lycka till idag!

    SvaraRadera
  10. Lycka till idag!!! Tänk att ni två ska bli tre...:) Äntligen har dagen kommit och hjärtliga gratulationer!!

    SvaraRadera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina