tisdag 2 maj 2017

Fem snabba frågor och svar

Det känns fortfarande som det är ganska mycket att stå i, men jag är som i slow motion. Jobb- och fackgrejerna börjar jag i alla fall ha betat av riktigt bra. Så skönt! Det går ju liksom inte att skjuta upp.

Men mycket av det här hemma som hade varit skönt att få gjort, får vi helt enkelt ta tag i när vi kommer hem igen. Typ klippa gräsmattan med mera. Vi är väldigt mycket på det här sättet, gör saker i sista stund och nu var ju det en sådär plan när Tobias skulle gå och bli sjukt sjuk. Han hade över 40 graders feber i dag! Men nu börjar åtminstone den avta vad det verkar som och jag har inga känningar än så länge. Bra. Jag kurerar oss båda med framför allt Echinagard och c-vitaminbrus.

Jag ska inte bli långrandig utan ser till att riva av svar på några frågor som dykt upp:

  • Hur snart får vi träffa Hanna i Taiwan?
Vårt flyg går som sagt på lördag, så är vi framme på söndag. Då stannar vi i Taipei, huvudstaden, fram till onsdag. Vi har valt ett relativt billigt hotell, utan frukost. Det ligger nära tågstationen, ett tips vi fick att utgå ifrån. I Taipei orkar vi förhoppningsvis med lite turistande. Taipei 101 och något intressant museum samt shopping känns som en lagom målsättning. 

På onsdag när vi checkat ut tar vi snabbtåget till Tainan. Väl där checkar vi in på Shangri-La. Då har vi halva onsdag och hela torsdagen till att utforska närområdet ... 
  • När får vi träffa Hanna?
... för på fredag morgon ska vi hoppa in i en taxi och befinna oss på barnhemmet klockan tio! Det är dagen när vi äntligen får träffa Hanna. Jag tror vi kommer vara där rätt stor del av dagen. 
  • När får Hanna bo med oss?
Om Hanna känns trygg med oss efter några timmar på barnhemmet, så följer hon faktiskt med oss till hotellet redan samma dag. Det är så proceduren vanligtvis ser ut. Men är hon tillbakadragen, eller kanske krasslig, så får vi i stället ta det dag för dag. 
  • Kommer jag att blogga något under tiden i Taiwan?
Det beror på om jag får ett sug efter att göra det. Jag tror att det kommer bli några inlägg, men väldigt få i så fall eftersom datorn inte följer med. Troligare är i stället att ni hittar några inlägg på Instagram, där jag heter coolbridge. Man är varmt välkommen att lägga till mig, men min profil är öppen så det går att snoka utan att lägga till mig också.  
  • Hur länge stannar vi?
Vi stannar sedan i Tainan i sju dagar, alltså till fredagen därpå (potentiella inbrottstjuvar kan ju vara väl medvetna om att vi har både larm och husvakt). Någon gång efter frukost beger vi oss mot Taipei och flygplatsen. Flyget går på kvällen och så är vi framme på Arlanda lördag morgon.   

10 kommentarer:

  1. Tänk att det är så nära nu! Vad fantastiskt! Tack för att du delar med dig av er resa. Kram/ Elin i Norrköping

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen helt fantastiskt nära ... Tack för peppen, Elin i Norrköping! Kram

      Radera
  2. Oj, oj jag kan knappt fatta att det verkligen händer!!! Har ju följt dig rätt länge nu och det här känns så spännande. Och lite sorgligt och tomt. Missförstå mig rätt, din blogg har liksom blivit en vän i vardagen. Jag hoppas att man kan fortsätta följa er på något sätt. Men jag är givetvis enormt förväntansfull och glad för er skull!!! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så fint beskrivet! Det är ju det jag verkligen vill att bloggen ska vara, inte minst för andra som gör en resa som liknar vår 💕 Jag kan relatera till vemodet! Det är såååå overkligt att dagar som spelats upp i mitt huvud om och om igen snart är här! Snart VET vi verkligen och snart är denna förväntan vi bär på minnen bakom oss. Kram!

      Radera
  3. Så roligt att få följa er! Tänk om lite drygt en vecka! Så häftigt!

    SvaraRadera
  4. Och när ni kommer till Arlanda, då står vi där och väntar.
    Åhhh.... vad jag längtar.😊❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååh, snart ses vi på Arlanda! Stort! <3

      Radera
  5. Tack för snabba svar! Det är sååååå roligt att följa er här!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen orsak! Vet att ni är många som undrar och jag är lite seg att dela med mig av infon ibland :)

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina