lördag 24 juni 2017

Russinen ur kakan

Det händer ju saker hela, hela tiden! Så jag försöker väl punkta upp lite för att ge er russinen ur kakan:
  • Hannas första midsommar firades med långväga släktingar! Mest magiskt är nog att hon och ett halvår äldre sysslingen äntligen fått träffas i dagarna tre. Jobbigast såhär i backspegeln är att vi nog varit för sociala för Hannas bästa känns det som och behöver bromsa lite innan det går överstyr. 
  • Blev vår första midsommar som jag fantiserat om? Haha, verkligen inte! Älskade lilla barn. Som jag fick jaga dig i folkmassan och hålla dig borta från vatten, spännande hundar och andra barns klämmisar. Inte blev det någon krans på huvudet eller dans runt stången. Men roligt hade vi!
  • Apropå jagandet ... Jag har gått ner sex kilo sedan jag blev mamma! Visst fanns och finns det att ta av, men ändå ... Det säger väl lite om hur aktiva dagar vi har? Och att jag inte direkt hinner njuta av måltider ...
  • Nu är äntligen pappa hemma med oss om dagarna - i åtta veckor!
  • "Vad säger hästen?" frågar vi och får det gulligaste gnägget till svar! Men frågar vi om andra djur går vi bet än så länge ...
  • Att äta från mammas tallrik, med mammas gaffel, är allra godast. Ja, det var de där sex kilona, hehe ...
  • Som en blixt från klar himmel: Hanna tycker plötsligt om bärselen! Ja, den är till och med älskad skulle jag säga. Så pass att det ofta finns risk för gallskrik när mamma försöker knäppa upp den. Så vi har gosat mycket med den - och samtidigt fått gräset klippt med handjagare, diverse hushållssysslor gjorda etc. Heja!
  • Hanna har äntligen fått sina fyra sista siffror från Skatteverket! Äntligen dags att kontakta tingsrätten.
Hej så länge! Nu måste jag verkligen sova.

Nöjd mamma och dotter
som just klippt gräset tillsammans.

4 kommentarer:

  1. Så trevligt med uppdatering!
    Roligt att allt går så bra och att hela familjen mår bra.
    Ha det nu riktigt skönt på semestern./Berith

    SvaraRadera
  2. Hon ser SÅ go ut.
    Känner inte er, har följt din blogg sen nåt år (då en granne till oss har adopterat och jag fick dille på att läsa på om adoptioner) men är så glad att ni fått varann, ni är ju helt otroliga, engagerade och pålästa föräldrar. Lyckost Hanna och grattis till er alla tre. Jag har en 2-årig biologisk son och en på G dotter i magen, och jag tycker att alla har saker att lära om (sitt) föräldraskap genom att adoption och anknytningsteorier. Och du skriver så ofantligt bra.
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Oj vad kul med en uppdatering! Skrattar gott och tycker ni är en sån mysig familj

    SvaraRadera
  4. Haha känner igen det mesta, framför allt minuskilona och att någon annan äter från sin tallrik. Mysigt!

    SvaraRadera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina