tisdag 4 juli 2017

1,5-årings dag i korthet

Händelserik dag för 1,5-åring i korthet: 
  • Spilla kaffe över hela mammas tangentbord. Dessa långa armar, alltså. Svårt se att datorn kommer gå att rädda - men mamman behöll lugnet! Ett svagt "ficka" slapp ur mig, impulsiv blandning av två svordomar.
  • Besöka BVC! Hanna imponerade, givetvis. Hon säger som nämnt inte många ord. Men hon förstår så otroligt mycket, vilket hon också glänste med i dag. "Pappas näsa", "Hannas mage" ... Hon fick en spruta i låret och märkte det knappt även fast hon ju noga tittade på när det gjordes. Är visst bara mamman och pappan i denna familj som blir vita som lakan när det vankas vaccinationer. 

2 kommentarer:

  1. Jag kommenterar inte ofta men spanar efter dina inlägg varje dag. Du skriver så himla bra och det är så intressant för mig och min man att läsa! Vi fick det magiska samtalet för 2 veckor sedan, vi väntar nu en liten underbar tjej från Sydkorea, som även hon kommer vara ca 1,5 år när vi äntligen får hämta. Det gör det lite extra roligt att följa er nu och läsa om er första tid här hemma. Även vi har stor släkt och ett stort nätverk som längtar med oss och jag kan verkligen tänka mig att det kan vara svårt att hålla tillbaka när alla så klart gärna vill träffas. Det låter som att ni resonerar klokt och med Hannas bästa i fokus 💜

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för dina ord! Och framför allt STORT, STORT GRATTIS till ert magiska samtal!

      Sorry att jag inte tagit mig tid att svara på kommentarer förrän nu. Men som du förstår är det full rulle.

      Hoppas tiden går fort för er fram till resebeskedet nu! Det kommer säkert kännas olidligt långsamt ibland. Men när dagen väl kommer ... Då har ni ett helt liv tillsammans.

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina