fredag 29 september 2017

En rastlös privatdetektiv

Ok. Jag erkänner. Jag kanske finner föräldraledigheten liiite ostimulerande ibland. Det händer sällan. Men i dag kom jag på mig själv, mitt i sövningen av Hanna. Vi gick i "vårt" lilla skogsparti, när plötsligt en man i kostym kom gående. I det där skogspartiet syns ju annars aldrig annat än friluftsfolk vilket är extremt sällan, eller jag och Hanna då. Synnerligen märkligt med denna kostymperson alltså, eller inte alls.

När jag var ute ur skogspartiet var jag bara tvungen att ta registreringsnumret på det som troligen var hans bil. Synnerligen märkligt. Eller? Privatdetektiv och barnsövare på samma gång, för en liten stund.


via GIPHY

Gårdagens sövning var inte fullt lika dramatisk. Då gick jag och funderade över varför inte barnens skoltermin och vuxnas semestrar förskjuts. Vore det inte mer logiskt att skolorna drog igång första september? Vårterminen är ju proppad med både lov och röda dagar, så jag tycker inte det vore så pjåkigt om skolan höll på till sista juni. Då kanske det inte skulle vara så jobbigt att vara den som drar nitlotten "tidig semester" heller. Det är ju ofta iskallt fram till juli, tänker jag. Ja, mycket hinner man grubbla över när barnet sover.

1 kommentar:

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina