fredag 3 november 2017

Den där lugna stunden på kvällen

Fredag eftermiddag är jag ofta helt slut, det brukar smyga sig på redan på torsdag. Det är inte bara jag som oftast är riktigt trött de där sista timmarna innan pappan kommer hem från jobbet, utan Hanna är detsamma. Vi behöver få helg med familjen, helt enkelt.

Så på fredag eftermiddag ser jag många gånger fram emot den där lugna stunden på kvällen. När jag pausar från att vara underhållare/ klätterställning/tröstare/matlagare/sövare/lövkrattare/städare/projektledare/nej-sägare etc. ofta på en och samma gång.

Fast det brukar ta knappt en timme innan jag kommer på mig själv med att rastlöst sitta och längta efter att det ska bli i morgon. Så att vårt busfrö kan vakna och vi får börja om med en lika fantastisk dag igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina