lördag 30 december 2017

Hejdå och tack från oss


Avsked är svårt. Jag är nog mer typen som låter saker rinna ut i sanden. Men nu är det dags att säga hejdå till bloggen, till er bloggläsare. Jag hinner inte med att skriva särskilt ofta och ibland påbörjar jag inlägg som jag sedan tycker är svårt att bedöma om det blir för privat ur Hannas perspektiv eller inte. Då känns det bättre att sätta punkt.

Tack för att ni varit med oss, i våra toppar och dalar. Det har varit en helt otrolig resa till föräldraskapet, till familjelivet. Det blir inte riktigt som man tänkt sig innan. Så mycket lättare, så mycket svårare och så mycket mer kärlek än det går att föreställa sig. På en och samma gång.

För er som ändå vill fortsätta få en glimt i vår vardag, så finns jag på instagram (coolbridge). Hanna är förstås med där då och då. Annars blir det nog mycket om flytten till Gimo (vi flyttar om en vecka!) och säkert några bitar från mitt nya jobb som kommunikatör på Östhammars kommun.

Jag avrundar med att citera delar ur mitt första inlägg på denna blogg, som jag startade i april 2013 när tankarna behövde ta vägen någonstans.

"Ibland, egentligen ofta, ligger jag och funderar över varför storken inte hittar till oss. Kan det vara så enkelt att storken tycker om blommor väldigt, väldigt mycket och tänker 'Aldrig i livet att det där paret ska få ett barn. De kan inte ens ta hand om sin pelargon. Inte en chans att jag flyger ner i deras skorsten'. Och så vill jag smyga upp för att vattna blommorna, bara utifall att". 

Tänk att storken kom till slut och att vi ju fick precis den dotter vi längtat efter så länge, älskade Hanna Wei-Ching.

42 kommentarer:

  1. Är så glad att jag får följa er i verkligheten, och snart blir det riktigt nära.😊❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Så fantastiskt roligt att vi verkligen kommer finnas i varandras vardag snart, Åsa! Det ser vi fram emot väldigt mycket :) <3

      Radera
  2. Tack för allt du delat med dig av. Förstår ditt beslut även om det är tråkigt att inte kunna följa dig längre. All lycka till er ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för de fina orden och lyckönskningen!

      Radera
  3. ❤ ❤ ❤. Med tårfyllda ögon. Ja tänk att storken hittade rätt med den allra bästa. ❤. Snart, snart ses vi ju oftare. Som vi längtar med er. �� Kram.

    SvaraRadera
  4. Tack för att jag fått vara med och dela er resa ❤ Så glad att storken kom till slut :) Lycka till med flytt och livet ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv för att du följt oss på vägen! <3

      Radera
  5. Lycka till med flytt och så härligt för er och Hanna att bo nära familjen <3 tack för allt du delat med dig av och jag tror att storken inväntade rätt matchning, vägen dit va lång men ibland finns det en mening med allt<3 Jag hoppas livet ger er det ni önskar framöver:-) kram från en bloggläsare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror också det finns en mening med allt eller åtminstone det allra mesta <3 Kram!

      Radera
  6. Tack för att jag fått följa eran väg till Hanna! Jag har varit dålig på att kommentera men har läst, skrattat o gråtit med er.
    Kram från en mamma med barn från Kenya o Colombia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv för att du följt oss under resans gång, i glädje och sorg! Kram

      Radera
  7. Tack för att du har bloggat för oss! Vi firar ikväll första nyåret som föräldrar till vår dotter efter alla år utan. Det är så fantastiskt fint att få påbörja denna nya resa i livet med ett litet liv som upptäcker världen vid sin sida.

    Lycka till med flytt och nya jobbet! Gott nytt år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh! Tack - och varmt grattis till er! Stort. Gott nytt år!

      Radera
  8. Tack för att vi har fått följa er under så lång tid och vara med om glädjen över att få lilla Hanna.
    Jag vill gärna fortsätta att följa er på instagram och önskar er lycka till med flytten och nytt jobb.
    kram från Berith

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv för att du följt oss Berith! Välkommen till instagramsidan! Kram

      Radera
  9. Tack för alla inspirerande inlägg och kloka tankar, det har varit ett nöje att följa er! Vi har lärt oss mycket om vad som väntar minst sagt. (Har precis i dagarna flyttats upp till den aktiva kön till St Lucy! 😄)
    Lycka till med flytten och gott nytt år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååååh! Så spännande! Mejla vartfanarstorken@gmail.com om ni vill ha hjälp att bjudas in i St Lucy-gruppen på Facebook. Där har vi funnit mycket styrka och pepp i väntan. Varmt lycka till. Hoppas att er väntan inte blir allt för lång, och hoppas att vi ses framöver! Gott nytt år!

      Radera
  10. Det har varit så roligt att få läsa och följa med på er resa. Hög igenkänningsfaktor på mycket. Älskar inlägget om återrapporterna ����, tänk alla gånger vi försökt få till någorlunda organiserade bilder till någon av alla dessa rapporter vi skickat. Oftast har det slutat i fullständigt kaos, med helt oanvändbara bilder, för att sedan behövas fotas om, några dagar senare �� under mindre stressade former.
    Hoppades få träffa er familj irl på Jul/Välkommen hem festen, men den riskerar väl vara mitt i flytten.

    Lycka till med flytten och ett gott nytt år !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett sent svar här efter att din kommentar hamnat i skräpposten. Men den var ju rakt inte skräp! <3
      Vad kul att du känner igen dig. Haha, ja, jisses vilka bilder som inte blivit som man tänkt sig.

      Tack för din kommentar! Hoppas att ni mår bra. Kram

      Radera
  11. Det har varit intressant att följa er på bloggen. Det var en lång väntan för er precis som för de allra flesta som väljer att bli föräldrar via adoption, men så blev det helt rätt när ni blev 3. Lycka till med flytten, och ha det så bra framöver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, i dag vet jag ju att det blev helt rätt och att det fanns någon mening med väntan. Tack för att du följt oss på vägen!

      Radera
  12. Tråkigt att höra men tack för att vi har fått följa er resa. Jag började följa dig en gång i tiden för att jag själv var adopterad och tyckte att det var intressant att läsa om adoption från ett annat perspektiv. Nu har det visat sig att min man och jag själva har svårt att skaffa barn så vi är inne i IVF-svängen just nu.

    Tack igen för att du har delat med dig av er resa. Nu hoppas jag att vår resa får ett lika lyckligt slut som er.

    Gott nytt år och lycka till i framtiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du delar med dig av din story. IVF är tufft att gå igenom, så jag skickar lite styrka som jag hoppas hittar fram. Jag hoppas ni snart har ert efterlängtade barn i famnen! Gott nytt år! <3

      Radera
  13. Tack för de många blogginläggen som spridit glädje och klokhet till vår adoptionsprocess.
    Har dig på instagram.
    Gott nytt år! Jennelie lillafrun

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så härligt att läsa att man kunnat sprida lite glädje och klokhet, haha :) Då fortsätter vi ses på insta! Jag tolkar det som att ni fortfarande längtar, så jag hoppas förstås er väntan inte ska bli allt för lång <3 Gott nytt år!

      Radera
  14. Åh! Det är nog helt rätt beslut för dig och er, men självisk som jag är tycker jag det är lite tråkigt :) det har varit så härligt att följa er på avstånd! Lycka till i framtiden! Hoppas jag får följa dig på instagram. /Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att höra! Vi ses på insta 👍

      Radera
  15. Så tråkigt det har varit roligt att följa er! Har verkligen uppskattat din blogg. Fortsätter gärna följa dig på instagram. / resantillettsyskon.wordpress.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för att du hängt med! Vi ses på insta.

      Radera
  16. Marie (med barn från Vietnam och Kina och som inte minns under vilket alias jag kommenterat tidigare :-))3 januari 2018 kl. 01:01

    Tack för att vi fått följa med på er resa. Kanske ses vi på någon aktivitet med AC Uppland - en mycket trevlig lokalförening :-)

    SvaraRadera
  17. Jag har följt din blogg från starten så det är sorgligt att den försvinner. Förstår fullt ut ditt beslut. Tack för att du har skrivit och gett tröst och fått en att känna sig mindre ensam. Följer dig på instagram (hjortron_)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för de fina orden, det är ju precis det jag velat med skrivandet ❤

      Radera
  18. Tack för att jag fått följa er resa! All lycka till er ��

    SvaraRadera
  19. Stor kram till er! Kommer följa er på insta helt klart. <3

    SvaraRadera
  20. Tack för att du delat! Jag har följt er resa under en lång tid och det har varit så givande.

    SvaraRadera
  21. Vet inte om du fortfarande går in och läser här men jag vill också tacka för allt du skrivit, har varit trogen läsare sedan vi påbörjade vår adoptionsprocess för 2 år sedan. Det har varit hög igenkänningsfaktor i många av dina inlägg, du är verkligen bra på att sätta ord på det ni gått igenom.

    En vecka efter att du skrivit ditt sista inlägg åkte vi tilk Korea för att hämta hem vår dotter och vi är fortfarande kvar här. På fredag får vi henne på heltid och en vecka senare hoppas vi kunna resa hem tillsammans �� vi bor i Uppsala och är medlemmar i AC Uppland så vi kanske ses på något event i framtiden. Jag följer dig också gärna på Instagram framåt ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så glad jag blir! Tack Katrine.
      Åh, vad jag hoppas att ni och din familj har det fint tillsammans. Vi har inte varit på något träff med AC Uppland ännu, det har helt enkelt bara inte blivit! Men hoppas vi träffas där något inom en snar framtid!

      Radera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina