onsdag 27 april 2016

De svaga immunförsvaren

Det märks att jag och mannen inte är vana med så mycket baciller ännu. Efter helgen blev vi båda dunderförkylda. Huvudmisstänkt är en rar liten gosse som nös på Tobias hand så bacilluskerna flög i matsalskön. Jag höll på att dö av skratt när Tobias berättade det och sedan lade till att han var säker på att det skulle få konsekvenser för hans framtida välmående.

Japp, nog blev vi förkylda allt. Jag kastade in handduken igår och sjukanmälde mig efter att ha slocknat med kläderna på vid halv nio på måndagskvällen. I morgon är jag tillbaka på jobbet igen. Inte helt frisk, men rätt återhämtad ändå.

Det här är andra sjukvändan för i år. Jag brukar nog vara sjuk en gång per år annars. Jag tänker att med barn kommer man så småningom få någon slags stålförsvar som gör att man inte blir sjuk, men den friskheten äts å andra sidan upp av vabbdagar antar jag.

Det är sådant jag klurar på medan vi går här hemma och snyter oss (jisses, hur mycket snor får plats i en näsa? - den frågan når antagligen oanade proportioner när man väl blir småbarnsförälder) och nyser för fullt.


via GIPHY

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina