söndag 27 mars 2022

Sista natten som tre i familjen

I natt lägger jag mig sista kvällen som ettbarnsmor. I morgon blir vi fyra i familjen. 
Det är något tyglade känslor jag bär på som kanske inte ens får se dagsljus förrän om några månader. Visst finns eufori och ändlös glädje där. Men jag har inte fokus på mina känslor, utan på Alfred och hur han kommer att må i morgon och närmsta dagarna.  Sedan också Hanna, förstås. 

Så det är mycket mer praktiska grejer som upptar mitt fokus. Att vara lugn och avslappnad vid överlämningen. Vem tyr han sig till? Kommer vi kunna vara utomhus något? Kommer barnen ha känsloutbrott eller kommer det hemma i Sverige? Och så vidare.

Nu håller jag på att somna och ska nog lyssna på kroppen. Så får vi se hur många gånger jag vaknar i natt.

5 kommentarer:

  1. Du tänker/känner så rätt Lina, hur ska ni veta hur det kommer att bli.
    Det vet ni inte förens efteråt.
    Men hur det än blir, så blir det rätt just då.
    Och Alfred kommer ju till en familj som är full av kärlek, och som gör det bästa av situationen.❤️❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  2. Håller verkligen med Åsa. Vet att allt kommer att gå så bra. Blir det en lite krokig väg så fixar ni det tillsammans. Som ni vet så är ni i mina/våra tankar mest hela tiden.
    Ett stort lycka till till er alla i morgon.
    Många, många kramar.❤❤❤❤

    SvaraRadera
  3. I längtan och förväntan finns en kärlek större än ord.
    I varje andetag har du varit med oss på andra sidan vår jord.
    Välkommen älskade Alfred. ❤

    SvaraRadera
  4. Vi tänker på er,förstår att det är måga funderingar.
    Men lilla Alfred kommet till underbara kloka föräldrar och får en klol fantastisk storasyster.
    Många kramar från oss💖

    SvaraRadera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina