lördag 26 mars 2022

Maskne och katter

Munskydd. När jag lägger mig tror mitt ansikte att skyddet fortfarande sitter där, för vi har ju verkligen på oss det så fort vi lämnar hotellrummet eller som i dag när städpersonal kom in i rummet. På förra hotellet råkade jag gå ner till lobbyn utan en gång och undrade varför det kändes som att folk kollade på mig som att jag glömt byxorna på rummet. Ojdå! Det var ungefär lika pinsamt som att jag hade glömt byxorna. 

Jag har märkt att jag får finnar runt munnen och så snubblade jag över ett av förra årets nyord - maskne! Klockrent ord. Munskydd i denna miljö gör ju att huden runt munnen blir så vansinnigt fuktig och varm.

Det blir så himla konstigt att vi ska ha på oss det första gången vi träffar vår lille kille. Men så är ju reglerna och jag har i alla fall införskaffat lite roligare än de klassiska blå, munskydd med katter på. Jag har också köpt munskydd med Greta Gris, en favorit både för Hanna och Alfred, men Hanna känner sig inte van med de skydden ännu så får se vad hon väljer. På måndag! Wow, snart är vi där. För vi tog ju vårt sista självtest nu och det var förstås negativt! Så nu är det meddelat både till myndigheter och barnhem.

2 kommentarer:

  1. Masken låter ju inte så kul att få.
    Snyggt med katter på munskyddet, om nu ett munskydd kan vara snyggt?!

    Förstår att det blir konstigt med munskydd när ni ska träffa Alfred, alla ansiktsuttryck försvinner ju bakom skyddet.
    Hoppas det går bra ändå.
    Kram på er i värmen.❤️

    SvaraRadera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina