tisdag 15 mars 2022

Storebror ser dig

Tack från både mig och Tobias för de fina kommentarerna till hans inlägg!

Den här dagen har gått undan. Coronatest, igen. Negativt förstås. På lördag är det dags för coronatest som inte är ett självtest och jag hoppas verkligen Hanna klarar av att samarbeta utan några större trauman. Vi har sen ett självtest kvar fredagen därpå, både för att det är vår självkarantänvecka och för att vi ska få besöka barnhemmet.


Lite puls fick jag efter lunch när det kom ett sms på kinesiska. Jag kollade Google translate och skrev i chatten både till hotellet och min mynsighetskontakt. Sms:et var en varning från myndigheterna om att jag inte befann mig på mitt rum och genast skulle gå tillbaka(!). Det kan tydligen bli så ibland. Jag lovar att jag inte hade gått ut för dumplings och bubbelte! 

I detta fall är det enda jag kan komma på att jag befann mig en bit bort från fönstret med telefonen, så möjligt att den för en kort stund tappade signalen. Jag behövde i alla fall inte göra något åt det, utan ska bara se till att vara uppmärksam.

Inför kosläppet, jag menar utsläppet, har vi googlat fram en riktigt bra restaurang nära nästa hotell som har god vegansk pizza för take away. Japp, söndagens middag är väldigt bestämd. Så har jag googlat var vi kan hitta bästa mango shaved ice nära Daan Park också. Hanna älskar mango och isglass, så det blir en fröjd att prova.

2 kommentarer:

  1. Kosläppet närmar sig sakta men säkert, härligt.😊❤️

    SvaraRadera
  2. Vi räknar ner här hemma också inför ert kosläpp.😉 Så skönt för er. ❤

    SvaraRadera

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina