tisdag 8 mars 2022

Vad blir det för mat i dag?

Hanna är den som uppskattar karantänmaten mest. Ris, igen? Gott. Ångkokta grönsaker, igen? Gott. Åsså lite okryddat protein, igen? Gott. 

Äh, nu är jag lite av en drygmåns. Jag försöker plocka ur det som går att spara i den lilla kylen utan att värma och nu när vi har köpt soja smakar rätterna lite mer. 

Tobias uppskattar karantänmaten överlägset minst. Nu är han glad att jag inte packade ur alla snabbnudlar och tomatsoppor innan avfärd. 

Vi har också börjat lära oss navigera i foodpanda. Igår beställde vi dumplings (20 för 80 kronor) och det var ju verkligen de godaste dumplings jag någonsin ätit. Ljuvligt, ljuvligt, ljuvligt. Så hade ju vi lite soja och ris med småplock från karantänrätten till det. I dag beställde jag och Tobias hamburgare och Hanna plockade gobitarna av karantänmaten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack!
Kommentarerna i denna blogg förhandsmodereras inte. Finner jag din kommentar olämplig så kommer den tas bort.

Vänliga hälsningar
Lina